Malarstwo

Obraz malarski jest dla mnie szczególnym przypadkiem, można powiedzieć „przypadkiem kontrolowanym”. W procesie twórczym prowadzę z nim ciągły dialog, który prowokuje nowe, nieraz zaskakujące mnie samą rozwiązania. W obszarze moich działań malarskich najwięcej swobody twórczej daje malarstwo olejne. Poza kolorem może oddziałowywać ono również fakturą płótna, duktu pędzla, czy szpachli i kolejnych, nałożonych na siebie warstw farby. Ogromne pole do popisu pozostawia także rama obrazu, mogąca sama w sobie stanowić osobne dzieło sztuki. Innym rodzajem „przypadku kontrolowanego” jest kolaż. Technika, w której za pomocą kleju (fr. coller – sklejać) łączymy różne elementy (papierowe, tekstylne i inne) w płaską kompozycję. Możemy ją także uzupełniać technikami malarskimi. Moją inspiracją dla kolażu często stają się zaobserwowane, losowo zestawiene, niepozorne skrawki papieru, czy innych materii. W mojej wyobraźni układają się one w swego rodzaju melodie, które najczęściej znajdują odwzorowanie w muzycznych tamatach moich prac. W tej technice najpełniej mogę dostrzec analogie i powiązania muzyki z plastyką. Rytm, dominanta, artykulacja – są to pojęcia uniwersalne dla obu dziedzin. W mojej twórczości od najwcześniejszych lat można dostrzec zamiłowanie do złoceń. Przejawiało się ono między innymi wykorzystaniem złotego kordu w tkaninach i aplikacjach, osiągnęło swoją kulminację w konserwacji ikon, a dziś prowokuje mnie do nowych działań w obszarze malarstwa. Złoto symbolizuje strefę sacrum, boskość, niebo i słońce, swego rodzaju majestat, ma podniosły, duchowy wymiar. Przede wszystkim jednak stanowi kolejną w mojej palecie materię, czekającą na zbadanie jej potencjału twórczego.

Strelicje

wymiary: 80x80 cmtechnika: olej na płótnie

Wernisaż

wymiary: 80x80 cmtechnika: olej na płótnie

Piwonie I

wymiary: 80x60 cmtechnika: olej na płótnie

Piwonie II

wymiary: 70x50 cmtechnika: olej na płótnie